Mají-li firemní stránky stejně jako weby obecně prospěšných projektů získávat klienty a fanoušky, musí být hvězdami na síti. Mezi ně je dostane online marketing. SEO – česky optimalizace www pro vyhledávače – přitom maximalizuje organickou návštěvnost platformy. S vysokým počtem návštěvníků se pak dostavuje i vysoký obrat a v případě nekomerčních webovek zase popularita. Další způsob, jak na stránky upoutat, tkví v proklikových PPC kampaních. Těmi oslovujeme cílové publikum mimo domovský web. Specialisté obvykle mixují oboje, aby jim v síti neunikla ani myš. Když SEO a PPC nefungují, bývá to známka laického zpracování. Zkontrolujte si, jak je na tom vaše digitální propagace.
Když PR články, tak od profesionála na online marketing a SEO
Dílčí součástí optimalizace www je tvorba zpětných odkazů. Tuto činnost označujeme v odborné hantýrce jako linkbuilding a pomáhá dostat web na výše zobrazované pozice v Googlu a Seznamu. Cílem je obsadit tu nejvyšší příčku, protože na ni si zpravidla klikne skoro každý uživatel. Takové stránky pak generují množství objednávek a neziskové projekty se těší obrovské pozornosti.
Abychom pravidelně získávali nové externí linky, můžeme zveřejňovat PR články. Za tímto účelem nám specialista vytipuje portály, které se tématicky hodí k obsahu naší nabídky. Pro ně se pak píší příspěvky podle pravidel online marketingu tak, aby čtenářům nabízely hodnotné informace. Pro jejich lepší nalezitelnost se v rámci SEO zakomponují přímo do textů klíčová slova, která lidé zadávají do vyhledávačů, aby danou problematiku našli. Profesionální PR přivádí na naše stránky pomocí zpětných prokliků spoustu nových zájemců a někteří z nich si buď nakoupí nebo podpoří naši dobročinnou aktivitu.
Jak se mohou vrátit náklady spojené s online marketingem a SEO
Pomocí PR budujeme stránkám off-page optimalizaci. Abychom v rámci online marketingu využili všechny prostředky, dává smysl rozjet paralelně také on-page SEO. Pod tímto výrazem se skrývá technické zdokonalení webovek včetně přizpůsobení obsahu algoritmům vyhledávačů a požadavkům lidí.
Komplexní SEO dostaneme naše stránky s vysokou pravděpodobností mezi první odkazy, které budou uživatelům vyjíždět při internetových rešerších. Stránky zařazené mezi top linky mívají až o 90 % vyšší přirozenou návštěvnost, než ty hůře dohledatelné. To se promítá do obratu a do schopnosti oslovit cílové skupiny. Optimalizace provedená zkušenými experty se nám pak jako investorům zpravidla vrátí v podobě zmnožených prodejů. Pokud se online marketingu a SEO chopí diletant, jen utratíme peníze, aniž bychom zaznamenali alespoň jednu objednávku navíc.
Kam nedosáhne SEO, tam online marketing “nastrčí” PPC
Vždy zůstane nějaká část internetového publika, která naše webovky nenajde ani když máme skvělou organickou návštěvnost. Proto má specialista na online marketing kromě SEO připravený ještě další trumf. Jednoduše podchytí tyto zatoulané zájemce proklikovou reklamou. Nalíčí líbivé bannery tam, kde se to potenciálními klienty jen hemží. Třeba traktory nabídne farmářům prostřednictvím PPC na zemědělských fórech a cíleně je zasáhne také na klasických Big Tech platformách. Tam ale musí velmi přesně specifikovat lidi podle povolání, protože traktor si obyčejný člověk nekoupí. Amatér toto samozřejmě neřeší a neužitečně nabízí traktorové PPC třeba automobilovým závodníkům nebo učitelkám na mateřské.
Jak dopadl váš selftest? Máte online marketing a SEO na špičkové úrovni nebo se v digitálu ztrácíte? Pak raději povolejte profesionály, aby vaše www podrobili auditu. Díky tomu poznáte všechny chyby, které vás připravují o klienty. Napište nám do komentářů, jakou máte zkušenost s PPC. Pomáhá vám vydělávat nebo jen luxuje vaši peněženku?