Pokud náš web není dlouhodobě schopen oslovit cílové skupiny a přinášet zisk, máme dvě možnosti, jak situaci řešit. Buď si začneme platit masivní PPC kampaně nebo investujeme do SEO – optimalizace pro vyhledávače. Profesionálně odvedenou SEO práci poznáme na raketovém růstu organické návštěvnosti a z hlediska obchodu zaznamenáme mnohonásobně vyšší profitabilitu www. Pojďme si stručně ukázat, čím optimalizace stránek začíná a jakými způsoby zlepšuje jejich výkon.
Audit jako základ SEO – optimalizace pro vyhledávače
Profesionální placené softwary umožňují odborníkům na SEO provádět detailní analýzy webů. Díky tomu najdou všechna slabá místa, která snižují prodejní konverzi. Některé závady mohou být čistě technického charakteru – pro příklad si uveďme chyby v kódu stránek. Ty pak odstraňuje technická část SEO. Optimalizace pro vyhledávače se však týká i obsahu webu. V nových profesionálně sepsaných textech již robot vidí důležitá klíčová slova, která v původní verzi nenašel a proto ji lidem nenabízel. Někdy se v rámci SEO pracuje též s odkazy, které směřují uživatele odněkud z internetu na domovské stránky. V těchto případech se většinou doplňuje chybějící registrace v online katalozích a k dalšímu šíření zpětných linků se nasazují profily na sociálních sítích a PR články.
Jak vidíme, bez revize není možné sestavit plán SEO. Optimalizace pro vyhledávače prostě musí začínat nalezením nedostatků. Profesionálové jejich úpravou dokáží zvýšit přirozenou návštěvnost komerčních i nekomerčních platforem až o stovky procent. Pozitivní je též fakt, že na rozdíl od proklikové propagace považujeme SEO za vratnou investici, kdy prostředky tečou přímo do našeho vlastního webu.
Přínosy vnitřní SEO – optimalizace
Pro fulltextové vyhledávače a jejich profesionálně navržené algoritmy je důležitým kritériem, v jakém technickém stavu se web nachází a jaké informace lidem poskytuje. Proto přesně podle zjištění auditu dává SEO specialista do pořádku nejprve responzivitu, kódování, strukturu a indexaci. Je-li třeba, zapracuje též na zrychlení načítání stránek a případně urychlí i hosting. Těmito opravami mnohdy eliminuje dosavadní ztráty klientů v řádech několika desítek procent.
Poté, co se web dostane do technicky “závodní” formy, přejde expert k obsahovému SEO. Textové části optimalizace pro vyhledávače se ujmou profesionální copywriteři. Do popisů zboží a služeb vloží klíčová slova a obohatí jimi též metadata. Zkvalitnění obsahu se pak majiteli webu vrátí v podobě přednostního umístění v Googlu a Seznamu, kde na jeho stránky kliká víc lidí. Kromě toho se experti postarají o maximální užitečnost psaného slova i pro koncového spotřebitele, čímž se opět násobí počet kupců.
Užitek z vnější SEO – optimalizace pro vyhledávače
Profesionálně nazýváme tuto část SEO též linkbuilding – česky tvoření odkazů. Odehrává se mimo domovské www a spočívá třeba v publikování užitečných článků na renomovaných portálech. Tato forma PR je vhodná pro všechny, kteří jsou ochotni a schopni podělit se s cílovými skupinami zdarma o své know-how a tím je časem přeměnit na platící klienty. Pokud naše externí příspěvky někoho osloví, může se z nich prostřednictvím odkazu prokliknout do naší webové nabídky. Tím se stimulujeme návštěvnost www včetně jejich schopnosti generovat zisk. Současně je odkazově kvalitní web přesouván vyhledávači na prestižnější a tudíž i frekventovanější pozici.
Sečteno, podtrženo působí celá SEO – optimalizace pro vyhledávače zároveň na více frontách. Z profesionálního hlediska se skládá z více druhů prací a vyžaduje kooperaci odborníků z několika odvětví. Pokud vás problematika správného mixu internetového marketingu zaujala, těšíme se na diskuzi s vámi v komentářích.