Optimalizujete své stránky pro vyhledávače? Dobrá volba, SEO je bezesporu jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zvýšit povědomí o vašich stránkách. Pokud jste však menší firmou či podnikatelem, neměli byste se nechat strhnout a připustit, aby se stalo vaší obsesí. Stává se totiž, že některé aspekty SEO jsou nafouknuté do nepřiměřených proporcí a přílišným soustředěním se právě na ně akorát plýtváte energií.
S tímto vědomím vám přinášíme seznam věcí, na nichž v kontextu SEO nesejde tolik, jak se možná domníváte. Tady jsou!
První místo ve vyhledávačích by nemělo být nejvyšší metou vašeho SEO
První příčka sice potěší, nicméně nejde o žádný svatý grál úspěšné optimalizace. Jednak záleží na tom, na jaká klíčová slova první místa obsazujete – ale i u těch nejlukrativnějších klíčových slov není přední meta tak zásadní, jak se třeba domníváte.
I když kralujete výsledkům jako číslo jedna, může vás v návštěvnosti, atraktivitě pro zákazníky i ziskovosti nadále drtit konkurence, která je klidně o řadu příček pod vámi.
Proč? Protože kupříkladu umí s návštěvníky lépe pracovat a její web má lepší konverzní potenciál, než váš. Nebo získává návštěvníky webu i jinými způsoby,než přes organické vyhledávání.
Anebo má daleko větší fanouškovskou základnu na sociálních sítích. Možná je vstřícnější k majitelům mobilních telefonů – což je ostatně pro vyhledávače důležitý signál.
Nebo má třeba reklamu v televizi (a ta je, věřte tomu či ne, stále královnou v reklamním sektoru).
Pamatujte, že první příčkou váš SEO boj nemusí končit, nýbrž teprve začínat! Konečným cílem totiž není masivní návštěvnost, nýbrž masivní konverze a zisky. Zapracujte především na tom a neděste se, jestliže vaše nynější pozice ve vyhledávačích trochu fluktuuje.
Nemá cenu neustále se strachovat o původ zpětných odkazů
Zpětné odkazy jsou jistě důležité. Podobně jako jejich kvalita. Nicméně pamatujte přitom, že z valné většiny nemůže žádná stránka ovlivnit to, kdo a z jaké další stránky na ni odkazuje. Algoritmy vyhledávačů to vědí , a také vám většinu odkazů nepřičítají k tíži.
Jsou ale i výjimky – jestliže k vám míří odkazy ze stránek s pornografickou či násilnou tématikou, ze stránek spamových či z jiných webů nízké úrovně, bude to pro vás znamenat problém.
Jestliže zjistíte, že k vám z některých takových stránek odkazy vedou, zkuste kontaktovat jejich majitele a poprosit jej, aby odkaz odstranil. V řadě případů se vám to nemusí povést – vlastníci takových webů jen zřídkakdy komunikují.
V takovém případě máte ještě šanci se takových odkazů manuálně zříci – zde najdete návod na distancování se od nechtěných odkazů u Googlu.
Nenechte si klíčová slova přerůst přes hlavu
Znalost a aplikace vašich klíčových slova zůstává důležitou. Ale vězte, že jejich výskyt dnes již není tím jediným, co o osudu vaší webstránky rozhoduje.
Samozřejmě je vhodné klíčové slovo ve vašem textu mít – jednou, dvakrát, podle okolností i délky textu možná i vícekrát.
Jakmile se ale dopustíte toho, čemu říkají „tapetování „, buďte ujištěni, že penalizace bude záhy následovat.
Vše se totiž má tak, že několik málo klíčových slov vám v očích vyhledávačů pomůže. Jestli přidáte několik málo dalších, nebude se dít víceméně nic. Pakliže budete přidávat zatvrzele další, dočkáte se penalizace.
Největší tresty pak přichází za opakování nikoliv těch nejobecnějších klíčových slov, jakými jsou, řekněme, „boty“, nýbrž za opakování long-tail klíčových slov, např. „kožené pánské boty velikost 43“.
Namísto takového opakování raději do svého textu zakomponujte synonymní a příbuzné fráze, které vyhledávačům pomohou snáze pochopit, o čem pojednáváte, aniž byste upadli v podezření z toho, že „tapetujete“.
Doufáme, že vám zde předestřené rady byly trochu užitečné. Možná i vy víte o některých optimalizačních taktikách, které jsou až příliš „nafukované“? Klidně je zmiňte níže v komentářích – o vaše příspěvky vždy stojíme.